Vi söker en receptionist!
Vi söker nu en receptionist som tillsammans med kollegor ska hjälpa befintliga och nya hyresgäster med deras bostäder/hem!
Om LG Söderberg Fastigheter AB
Vi är ett familjeföretag som funnits i drygt 30 år som bygger och förvaltar fastigheter belägna i Örebro. Vi äger och förvaltar lägenheter, butiker, kontor, industri och lager.
Företaget har en stabil tillväxt och fokuserarar på att utveckla och investera i nya och befintliga projekt. Vårt arbetssätt genomsyras av att bygga och förvalta hus på ett hållbart sätt, arbeta för smarta energilösningar, använda miljövänliga byggnadsmaterial och deltar i socialt arbete. Företaget är medlem i Fastighetsägarna Sverige.
LG Söderberg Fastigheter är idag 24 anställda, vi förvaltar 1421 lägenheter samt drygt 70 000 kvm lokal. Vill du bli en del av vårt härliga gäng? Ta då chansen och sök denna tjänst som receptionist hos LG Söderberg Fastigheter!
Om tjänsten
Som Receptionist hos oss kommer du att ha en central och mångfacetterad roll.
Du är en nyckelperson som arbetar både självständigt och i nära samverkan med kollegorna. Du har en löpande dialog med våra hyresgäster och hanterar ärenden som kommer in till vår kundtjänst, både via telefon och e-post, och är ansvarig för att ta emot våra besökare samt nyckelhantering både internt och mot externa leverantörer. Du kommer även att vara behjälplig i allehanda administrativa uppgifter såsom att mata in uppgifter i vårt fastighetssystem och utföra enklare rapportering. Du utför även beställningar till vårt kontor. I tjänsten ingår även att assistera vid regelbundna lägenhetsbesiktningar, visningar av både lägenheter och – vid behov – lokaler, samt i viss mån delta i kontraktsskrivningar.
Vi använder systemen Momentum Fastighet och Microsoft Office i det dagliga arbetet.
Vem är du?
För att trivas i rollen ser vi framför oss att du är strukturerad, noggrann samt van att planera och arbeta mot uppsatta mål. Som person tror vi att du är noggrann och ansvarsfull samt trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Eftersom du kommer att ha fler kontaktytor både internt och externt behöver du ha en mycket god kommunikationsförmåga och känsla för service. Du har förmågan att hantera många arbetsuppgifter samtidigt och förmågan att prioritera då vi stundtals har en hög arbetsbelastning.
Vi ser att du
Behärskar svenska och engelska språket flytande i tal och skrift
Har god systemvana
Innehar B-körkort
Meriterande med erfarenhet från fastighetsbranschen
Vårt erbjudande till dig
Vi kan erbjuda dig en stimulerande och utvecklande roll i ett stabilt och växande bolag med korta beslutsvägar och familjär stämning. Vi värdesätter ett gott affärsmässigt förhållningssätt då våra kontaktytor bygger på samarbete och goda relationer. Vi erbjuder även dig en härlig och positiv arbetsmiljö på en levande arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Vi tror på att ge varje medarbetare utrymme att fokusera och utvecklas – därför har alla sitt eget kontorsrum.
Vi värnar om god hälsa och erbjuder friskvårdsbidrag samt årlig läkarkontroll.
Placeringsort: Örebro, i ljusa fina lokaler i vårt nya kontor på Signalgatan 3.
Tillträde: Enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du kan tillträda så snart som möjligt.
Omfattning: Tillsvidare. Vardagar 8-17
Företaget har Kollektivavtal.
Låter detta intressant?
Skicka in din ansökan ansokan@soderberg.se
Sista ansökningsdag är fredag 5 september 2025. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Uthyrningschef Camilla Berg, 070-799 13 52 alt. camilla@soderberg.se